SODA blog

Hello! Ezen a blogon egy teljesen új szemléletű ügynökségcsoport, a SODA Group szakembereinek írásait olvashatod. Ami szerintünk érdekes lehet a kreatív szakmában, a médiában vagy a weben, azt itt megtalálod. Nem fröcsögünk, hanem gondolkodunk. Így írunk mi.

Friss topikok

Címkék

Közösség

Ügynökségeink

OANDER Media

OANDER

Ergonómiai tervezés, User interface design és fejlesztés,
Online üzletfejlesztési stratégia

Webtown Informatika

Webtown

Szoftverfejlesztés, Portálfejlesztés, IT tanácsadás, Rendszerintegráció, SEO

PlotPoint Kreatív

PlotPoint

Filmgyártás, Digitális trükkök, Branding, Copywriting, Outdoor és print kreatív

Clue Communication

Clue PR

Klasszikus és online PR, social media menedzsment, stratégiai tervezés

Kapcsolat

Telefon: 06-1/319-1663

Sajtó: sajto@sodagroup.hu

Iskolakezdés a közösségi médiában

2013.09.19. 11:05 Emceze

Nem akarok fanyalogni, mert nem szokásom, sőt, de az iskolakezdés kapcsán a hazai közösségi médiában megjelent tartalmak, hát hogy is mondjam, nem igazán okoznak “aha-élmény”-t. Vagy csak nem találtam meg a legjobbakat? Íme az áldozatok egy hiperszubjektív górcső alatt...

A marketingesek legtöbb esetben a hátuk közepére sem kívánják a nyarat, mert a nyaraláson és a fesztiválokon kívül nem nagyon van miről írni/kampányolni. Ha meg még nem is tudják összekötni az adott termékkel és szolgáltatással ezeket az eseményeket, akkor meg aztán totális uborkaszezonra vannak kárhoztatva. És akkor még az ügyfelek házsártjairól nem is beszéltünk.

Égi áldásként várja szerintem sok szakember a szeptembert, amikor végre rá lehet ugrani az iskolakezdés/ősz kombóra, mint egy végre odadobott koloncra és a végletekig le lehet csupaszítani a témát, csakhogy némi látogatottságot vagy bevételt generáljanak a nihilnek tűnő nyár után. Nos, a felhozatalt látva sokaknál még nem múlt el a balatoni hekk utáni kajakóma, vagy a fürdőzés túlságosan kiszívta belőlük a kreatív vénát, ugyanis a hazai közösségi média iskolakezdéssel kapcsolatos felhozatala igencsak langyosra sikeredett egy-két kivételtől eltekintve. Áruházakat, termékeket és egyéb oldalakat szondáztam és nem nagyon bukkantam olyan tartalomra, ami meghatározó lehetne ebben a szürke hírfolyamban. Nézzük a konkrétumokat:

A Tesco továbbra is csak eladni-eladni-eladni akar, nem igazán érdekli más vonal. Saját ruhamárkáját nyomatja az akcióvadász droidoknak, akik miután kiköltekeztek az iskolaszerek piacán, talán még kaphatóak egy-egy, maximum 30%-os kedvezményre, bár a kommentek alapján nem úgy tűnik.

Aha-faktor: 10/0

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=527572943981596&set=a.220594538012773.54171.208854949186732&type=1

A Tesco-val ellentétben a Spar már jobban érzi a facebook lényegét és megpróbál az érzelmekre hatni egy gyerekes képpel. Tudjuk ugye, hogy gyerekkel, kisállattal, cukisággal szinte bármit el lehet adni, a Spar most mégsem „értékesít", hanem csak like-ot küld a diákoknak. A szándék és az ötlet jó, a megvalósítás stockfotós és kábé közepes.

Aha-faktor: 10/3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=660107733999401&set=a.197225226954323.52405.166408453369334&type=1

A Lidl facebook adminjai az előző példákhoz képest haladónak számítanak, ugyanis egy posztba annyi praktikus és előnyös dolgot pakoltak, amennyit csak lehetett: kérdést tesznek fel, amire lájkkal vagy hozzászólással lehet reagálni, és a posztolt kép sem annyira tipikus és iskolatáskás, továbbá plusz pont jár a képen elhelyezett logóért, még ha az nem is igazán illik oda stílusában.

Aha-faktor: 10/5

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=517833174960124&set=a.264356243641153.63334.232211436855634&type=1

Az IKEA „Szép őszt, vidám tanévkezdést kívánunk!" szövegével nem lőtt mellé, nem kockáztattak, így lett szürkén átlagos. De hogy a képpel milyen mondanivalójuk volt, az számomra rejtély marad. Oké, hogy jön az ősz, meg esőkabát, meg hasonlók, de azért szerintem az IKEA tud ennél jobbat is. Nem érte volna nagy veszteség a világot, ha ez most nem, vagy nem így jelenik meg.

Aha-faktor: 10/3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=710108185681445&set=a.556686311023634.147740.554058754619723&type=1

És akkor jöjjenek a termékek. A Coca-Cola pont lesz...a, hogy iskolakezdés van, csak annyit bírt észrevenni, hogy megint hétfő, amire reflektálni kell, mert az a mumus és különben is. Bedobták a mosolyfegyvert meg egy kólásüveg alakzatban elrendezett pozitív kifejezés-halmazt, aztán hagyták, hadd kajálja a nép. Azoknak meg nem ízlett - lásd lájkok száma.

Aha-faktor: 10/2

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152641427988306&set=a.99394368305.88399.40796308305&type=1

A Milka mostanában olyan lett, mint egy érzelgős angolkisasszony, sziruppal leöntött habos-babos szövegekkel. A mostani viszont nem ezért verte ki a biztosítékot nálam. Úgy tűnik valami nagyon nagyot akartak írni, amiből ez lett: „Beköszöntött az ősz, sárgulnak a levelek, kezdődik az iskola... Ünnepeld meg kellő gyengédséggel az új évszak kezdetét egy tábla ínycsiklandó Milka csokival! Te melyik ízt választottad a mai kezdéshez?" Tényleg nem vették észre, hogy a hangulatában igencsak negatív felütés után hogyan jöhet az, hogy ünnepeljünk? Vagy ez volt a koncepció? Akkor viszont jogosan jár a dupla fekete pont. A kép meg tulajdonképpen semmilyen, meg sem próbálták összehozni a posztban említett témákkal. Legalább ha levelekkel leborították volna azt a csokikupacot...

Aha-faktor: 10/2

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=570787046289694&set=a.151561454878924.22766.140200852681651&type=1

A Pöttyös Túró Rudi legújabb kihívója, a Milx elővette a klasszikus fekete táblát és ráfirkantott néhány sulis dolgot, amely kontextusba mintegy belehelyezte önmagát. Szólt még néhány szót az étkezésről, amiből véletlenül sem maradhat ki a Milx, aztán ennyi. Semmi rizikó, de agyon sem lájkolták a posztot.

Aha-faktor: 10/2

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=545660488823068&set=a.513006585421792.1073741828.481402351915549&type=1

A Soproninál védőital gyanánt valószínűleg saját terméküket csapolják az italautomatából, ugyanis csak annak tudható be egy ilyen pihent poszt. A képi megvalósítást inkább hagyjuk, a Petőfi-opusz sajátos átirata elég izzadságszagú, és véleményem szerint azt sem volt túl szerencsés a termékről leírni, hogy nehéz cipelni. A delíriumhoz bizony nem könnyű hozzájutni.

Aha-faktor: 10/3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=711760135505805&set=a.208284285853395.64046.208283862520104&type=1

És az egyéb kategória, amiben személyes kedvencem tanyázik, de előtte még hadd teremtsem le a Humoros képek szerkesztőjét felelőtlensége miatt. Suliban unatkozás tipikus esetére ugyanis egy olyan házilag, ceruzákból és irodaszerekből összebarkácsolható csúzlit ajánl képpel megturbózva, ami a régi időkből ismert papírgolyó, radír és egyéb ártalmatlan dolgok kilövésére alkalmas szerkezetekkel ellentétben, szabályosan ceruzát lő ki, kábé mint egy mini nyílpuska. Kérem szépen, gondolkodni luxus? Nem mindenki fogja a radíros végével lőni a ceruzát, helló!

Aha-faktor: 10/0

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=582200871818128&set=a.433408646697352.92503.433274813377402&type=1

A Szomszédok Forever képéhez nem fűzök kommentárt, magáért beszél:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=496661473748760&set=a.417100055038236.93567.417095358372039&type=1

Aha-faktor: lehet 10/10?

Ha találtatok ti is a témával kapcsolatos, megjelenítésre érdemes bejegyzéseket, ne habozzatok megosztani velünk, még mi is keressük az igazit!

 

komment

süti beállítások módosítása