SODA blog

Hello! Ezen a blogon egy teljesen új szemléletű ügynökségcsoport, a SODA Group szakembereinek írásait olvashatod. Ami szerintünk érdekes lehet a kreatív szakmában, a médiában vagy a weben, azt itt megtalálod. Nem fröcsögünk, hanem gondolkodunk. Így írunk mi.

Friss topikok

Címkék

Közösség

Ügynökségeink

OANDER Media

OANDER

Ergonómiai tervezés, User interface design és fejlesztés,
Online üzletfejlesztési stratégia

Webtown Informatika

Webtown

Szoftverfejlesztés, Portálfejlesztés, IT tanácsadás, Rendszerintegráció, SEO

PlotPoint Kreatív

PlotPoint

Filmgyártás, Digitális trükkök, Branding, Copywriting, Outdoor és print kreatív

Clue Communication

Clue PR

Klasszikus és online PR, social media menedzsment, stratégiai tervezés

Kapcsolat

Telefon: 06-1/319-1663

Sajtó: sajto@sodagroup.hu

Még kisebb elérés a Facebook-on? Van ellenszer!

2014.03.26. 14:35 Körömi János

A Time.com napokban megjelent cikke szerint (ismét) véget ér a Facebook ingyenes marketingeszközként történő felhasználásának gyakorlata. Miről is beszélünk? Bennfentes információk szerint a közösségi oldal tovább csökkenti majd a tartalmak elérését az eddigi 10-12%-ról, majd 6%-ról akár 1-2 százalékra. 

(Fotó: Robert Galbraith—Reuters)

Mit jelent ez egy márkának?

Ha van például egy 100.000 fős rajongótáborunk, akkor eddig 6-10 ezer embert tudtunk instant módon, virális terjedés nélkül elérni, mostantól viszont meg kell elégednünk egy visszafogott 1000-2000 fős olvasótáborral - már amennyiben nem hirdetünk. 

Hogyan romlott a helyzet?

A fent leírtak tulajdonképpen egyáltalán nem jelentenek újdonságot azoknak, akik napi szinten követik a Facebook vállalati felhasználásával kapcsolatos híreket, ugyanis a közösségi oldal az elmúlt időszakban folyamatosan fogta vissza az organikus elérést. Már évekkel ezelőtt elkezdték szűrni a tartalmakat, és előbb 20-30%-os, majd 10-12%-os, legutóbb pedig februárban az átlagos 6%-os oragnikus eléréssel lehetett számolni egy átlagos márkaoldal esetében. A trend tehát világos, a Facebook szeretne pénzt kinyerni, illetve "minél relevánsabb" tartalmat biztosítani a felhasználóknak. 

Megéri-e maradni?

Joggal merül tehát fel a kérdés, hogy megéri-e maradni a csatornán? Ennek megválaszolásához minden marketinges kollégának elég azt összevetni a Facebook költésekkel, hogy mennyit költ a marketing büdzséből TV-re vagy print hirdetésekre, és ezekkel milyen eléréseket és milyen mérhető konverziót kap... Ezért itt most nem írnánk le a választ :)

A Facebook hirdetések ára ugyan oldalanként változó, azonban, aki próbálta őket, tudja, hogy meglehetősen költséghatékonyak a többi marketing eszközhöz képest. Vegyük ehhez hozzá, hogy a magyar internetezők 80%-a elérhető a csatornán, és már nincs is igazi kérdés...

Ellenszer 1: Csak pontosan használt hirdetésekkel érhetünk célba!

Azt gondolom, hogy néhány kivételtől eltekintve eddig is nyilvánvaló volt az ekkora rajongói táborral rendelkező márkák menedzsereinek, hogy az eléréshez bizony PROFESSZIONÁLIS módon kell HIRDETNI a Facebook-on. Azonban a csatornára eddig kisebb hangsúlyt helyező vállalatoknak, illetve az induló oldalak tulajdonosainak ez jelentős, és valahol fájó újdonság lehet.

Ellenszer 2: Minőségi tartalom mindenek felett!

Ahogy a közelmúltban tartott Facebook témájú konferencián is elhangzott, a közösségi oldal többek között azért "optimalizálja" a megjelenő tartalmak számát az üzenőfalon, hogy minél minőségibb, és minél relevánsabb tartalmakhoz juthassanak a fogyasztók. Elmondható tehát, hogy minden márkának, aki továbbra is sikeresen akarja használni a Facebook felületét és szeretné, ha megtérülne a befektetett energia, a MINŐSÉGI tartalmak gyártására és minél jobb terjesztésére kell törekednie, nem pedig a mennyiséget kell előtérbe helyeznie.

A sikeres Facebook kommunikáció legfontosabb sarokpontjai tehát a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak. Elengedhetetlen tehát egy komoly márkának, hogy:

  • professzionálisan használja a Facebook hirdetéseket,
  • dolgozzon a kommunikáción dedikált munkatárs vagy ügynökség,
  • gyártson vagy gyártasson professzionális, könnyen terjedő tartalmat!