SODA blog

Hello! Ezen a blogon egy teljesen új szemléletű ügynökségcsoport, a SODA Group szakembereinek írásait olvashatod. Ami szerintünk érdekes lehet a kreatív szakmában, a médiában vagy a weben, azt itt megtalálod. Nem fröcsögünk, hanem gondolkodunk. Így írunk mi.

Friss topikok

Címkék

Közösség

Ügynökségeink

OANDER Media

OANDER

Ergonómiai tervezés, User interface design és fejlesztés,
Online üzletfejlesztési stratégia

Webtown Informatika

Webtown

Szoftverfejlesztés, Portálfejlesztés, IT tanácsadás, Rendszerintegráció, SEO

PlotPoint Kreatív

PlotPoint

Filmgyártás, Digitális trükkök, Branding, Copywriting, Outdoor és print kreatív

Clue Communication

Clue PR

Klasszikus és online PR, social media menedzsment, stratégiai tervezés

Kapcsolat

Telefon: 06-1/319-1663

Sajtó: sajto@sodagroup.hu

Tinik kontra Facebook

2013.09.10. 14:00 Emceze

Háborognak az amerikai tinédzserek, hogy semmibe veszi őket a legnagyobb közösségi oldal. Aztán amikor regisztrálnak, fanyalognak, hogy az nem is jó nekik. Ezért átpártoltak egy halál egyszerű felületre. Ami szerintük biztonságosabb mint a Facebook. Vagy nem… 


phone.jpg

A közelmúltban jelent meg a mashable.com oldalon egy 13 éves new york-i tini olvasói levele, amiben azt fejtegeti, hogy a Facebook-nak „nem kellenek” a tinik. Sőt, a levélíró még a jelenség okát is tudni véli. Nézzük meg, hol is tart a legnagyobb közösségi oldal és a felnövekvő generáció közötti (v)iszony! 

13-as karika

A Facebook nem tiniknek készült, ez nem titok. A regisztrációs korhatár 13 év, ha valaki fiatalabb azt előbb utóbb kiszűrik és hopp, pá közösség. Persze simán túl lehet járni a Facebook eszén is, hiszen a regisztrációnál olyan születési adatot adhatunk meg, amilyet csak akarunk. Viszont utána még mindig fennáll a veszély, hogy lebukjon az illető.

Ők mégsem ezért fanyalognak. Ha lehet általánosítani a mashable.com-on megjelent vélemény írója alapján, akkor globális – vagy minimum amerikai - jelenségről beszélünk, ami nem feltétlenül probléma. Legalábbis a Facebook-nak. A 13 éves Ruby Karp ugyanis azt állítja, hogy a Facebook nem veszi figyelembe a tiniket, nincs szüksége rájuk. Ez annyira talán nem is újdonság, annál inkább a magyarázat. Ruby szerint ugyanis a Facebook időpocsékolás. Ezt akkor érthetjük meg igazán, ha a fiatalok közösségi média használati szokásait boncolgatjuk kicsit.

A Facebook az ciki. Meg ilyenek.

Ami egy kicsit skizofrén. Amikor még én is tinédzser voltam, faltam az újdonságokat, mindig valami változásra, valami újra volt szükségem, feltételezem, ez most sincs másként, sőt! A pörgés is alap egy fiatalnál, minél gyorsabban minél többet akarnak. Ezzel szemben viszont azon nyafognak, hogy a Facebook állandóan változik és nagyon bonyolult, nem úgy, mint a Twitter, ami szinte kezdettől fogva ugyanolyan és tök egyszerű. És mivel ők időközben kellőképpen be lettek oltva az Instagrammal és egyéb, korhatárhoz nem köthető közösségi felülettel (Twitter, Vine), ezért mire odajutottak, hogy Facebook account-juk legyen, már cikinek számított csatlakozni, mert az kb. a szülők és nagyszülők gyűjtőoldala lett.

Van másik!

Ez felvet egy újabb indokot, hogy miért is nem akarnak csatlakozni és miért választják inkább az USA-ban oly népszerű Snapchat-et. Gondoljunk csak bele, ez az a kor, amikor még egy csomó mindent tiltanak, még egy csomó mindent nem szabad, ellenben a tinik azokat már kiforrottan művelik. Például a bulizást, az ivást és egyéb dolgokat. És ugye mivel már mindenki rendelkezik kép és videó rögzítésre alkalmas telefonnal, ezért ezeket az alkalmakat biztos, hogy mindig dokumentálja valaki, aki aztán meg is osztja valamilyen közösségi oldalon. De a tinik sem hülyék, megtalálták a kaliforniai egyetemisták által kifejlesztett Snapchat-et, ami egy egyszerű fotós üzenetküldő applikáció azzal a fontos extrával, hogy a küldött képek 10 másodperc után megsemmisítik önmagukat. Mint a Mission: Impossible filmsorozat változatában.  Így simán meg lehet szórni az ismerősöket olyan képekkel, amiket lehet, hogy később már nem publikálnának sehol. Arra persze nem gondolnak, hogy az újabb telefonokban már van screenshot funkció, sőt, utóbb kiderült, hogy a képek nem is semmisülnek meg, hanem a telefonokból kisebb munka árán kibányászhatók.


magno.jpg

Információözön?

Még az is a bajuk, hogy túl sok az információ a Facebook-on, meg a hirdetés, amikre ők nem kíváncsiak. Annak ellenére, hogy jelentős fogyasztói réteget képviselnek. Csak kicsit kéne beleásniuk magukat a Facebook adatvédelmi és egyéb beállításaiba és egyből barátságosabb lenne a felület. De hát el sem jutnak idáig, mert könnyen és gyorsan kell nekik minden.

Ezek után érthető, hogy miért nem fókuszál a Facebook a tinikre. Megvárja inkább, hogy benőjön a fejük lágya, ne beszéljenek hülyeségeket, kicsit lelassuljanak és felnőjenek a közösségi oldalhoz.