SODA blog

Hello! Ezen a blogon egy teljesen új szemléletű ügynökségcsoport, a SODA Group szakembereinek írásait olvashatod. Ami szerintünk érdekes lehet a kreatív szakmában, a médiában vagy a weben, azt itt megtalálod. Nem fröcsögünk, hanem gondolkodunk. Így írunk mi.

Friss topikok

Címkék

Közösség

Ügynökségeink

OANDER Media

OANDER

Ergonómiai tervezés, User interface design és fejlesztés,
Online üzletfejlesztési stratégia

Webtown Informatika

Webtown

Szoftverfejlesztés, Portálfejlesztés, IT tanácsadás, Rendszerintegráció, SEO

PlotPoint Kreatív

PlotPoint

Filmgyártás, Digitális trükkök, Branding, Copywriting, Outdoor és print kreatív

Clue Communication

Clue PR

Klasszikus és online PR, social media menedzsment, stratégiai tervezés

Kapcsolat

Telefon: 06-1/319-1663

Sajtó: sajto@sodagroup.hu

Egy mosószer kalandjai a használt ruhákkal

2013.08.30. 16:35 Szintai Molnár Péter

Bevallom férfiasan, hogy járok turkálóba. Ha nem is ez a fő hobbim, de körül szoktam nézni néhány havonta. Sokkal izgalmasabb pólókat, ingeket lehet találni ott öt négyzetméteren, mint két-három pláza több ezer négyzetméterén. És igen, azt is figyelem, hogy milyen kommunikációs eszközöket használnak. Pár éve egy tökéletes mosóporos promócióra lettem figyelmes.

bonux.jpg

Nem tudom, hogy a marketingeseknek vagy az ügynökségnek jár-e a dícséret, a lényeg az, hogy végre el mertek szakadni a mosóporok esetében (is) általános felülpozicionálástól. Persze nem azt mondom, hogy Tahi-Tóth Lászlóval ezt ne tették volna meg már korábban és szerepeltetésével ne lőtték volna be jól a célcsoportukat, de még ezt is sikerült pontosítaniuk.

A Bonux 2011-ben ugyanis úgy döntött, hogy Budapest egyik nagy turkálóhálózat, a Háda üzleteiben tart promóciót. A működése is rémesen egyszerű volt: aki minimum 2000 Ft értékben vásárolt, az egy-két mosásra elegendő tesztcsomagot kapott a Bonux legújabb termékéből.

Ehhez persze nyomtattak szórólapokat és az eladáshelyen is kommunikáltak, pl. a tükörre is került matrica, amiért külön plusz pont jár a kreatív csapatnak.

Bátor lépés volt ez a gazdasági válságban egy márkától? Szerintem igen. Megértette saját célcsoportjának igényeit? Megtalálta az utat az új termék bemutatásához? Határozottan igen.

Sajnos sokszor tapasztalom azt, hogy a marketing osztályon ülők azt várják tőlünk, ügynökségen dolgozóktól, hogy őket varázsoljuk el a kreatívjainkkal és az ötleteinkkel. Olyan anyagokat választanak ki, amelyek nekik tetszenek, sokszor akár a kutatások eredményét is félresöpörve. 

Csakhogy ők nem járnak turkálóba. És ez nem baj, ha tudják, hogy nem ők a termékük célcsoportja.