SODA blog

Hello! Ezen a blogon egy teljesen új szemléletű ügynökségcsoport, a SODA Group szakembereinek írásait olvashatod. Ami szerintünk érdekes lehet a kreatív szakmában, a médiában vagy a weben, azt itt megtalálod. Nem fröcsögünk, hanem gondolkodunk. Így írunk mi.

Friss topikok

Címkék

Közösség

Ügynökségeink

OANDER Media

OANDER

Ergonómiai tervezés, User interface design és fejlesztés,
Online üzletfejlesztési stratégia

Webtown Informatika

Webtown

Szoftverfejlesztés, Portálfejlesztés, IT tanácsadás, Rendszerintegráció, SEO

PlotPoint Kreatív

PlotPoint

Filmgyártás, Digitális trükkök, Branding, Copywriting, Outdoor és print kreatív

Clue Communication

Clue PR

Klasszikus és online PR, social media menedzsment, stratégiai tervezés

Kapcsolat

Telefon: 06-1/319-1663

Sajtó: sajto@sodagroup.hu

Isteni színjáték? A CSR megítélése.

2013.05.27. 17:08 Körömi János

A minap egy ismerősöm Facebookon fakadt ki, hogy szerinte hatalmas pazarlás, ha egy cég és annak sokdiplomás vezetősége CSR címén kerítést fest vagy fákat ültet, és így pazarolja a lehetőséget arra, hogy valami igazán hasznosat cselekedjen a társadalom számára.

Ebből persze rövidesen vita is alakult az üzenőfalon, ahol egymásnak feszültek a PR-esek és a Mindenkimás, hogy ki-ki a maga módján indokolja meg a CSR létjogosultságát avagy fölöslegességét. Lássuk, mire is használható a CSR...

 

POKOL

Kezdjük is el utunkat a kommunikáció alvilági tűztől megvilágított, rettenetes viharoktól megtépett, vad szirteken elterülő tájával, amely káromkodásoktól, szitkoktól és jajongástól hangos. Mi is a CSR sötét oldala? Elméletben vállalatok jót tesznek és valamely ügy érdekében együtt örülnek, együtt lélegeznek a munkavállalók. Vagy mégsem? Ilyenkor az összeesküvés-gyárosok azonnal friss alapanyagot szimatolnak... Talán nincs minden rendben azokkal a pénzügyi mutatókkal? Vagy egy szaftos mutyi zajlik a háttérben? Esetleg épp betegeskedik az igazgatótanács elnöke? Ilyen, és ehhez hasonló ügyek elfedését célozza tán, ha a cég jótékonykodik?

 

PURGATÓRIUM

Induljunk hát el a tisztulás útján és ne feltételezzünk ily gaz szándékokat. Esetleg csak a médiába szeretne bekerülni a vállalat egy kis kerítésfestéssel, netán akciós a festék? Vagy esetleg csapatépítés zajlik és nem is az ügy a lényeg, ahogy gondolnánk, csupán a csapatszellemet erősítik alkoholmentes formában? Ártani nem ártanak ők senkinek, igaz a világot sem váltják meg a szorgos ecsetek, ásók, szemétszedő kesztyűk. 

 

PARADICSOM

És megérkeztünk, mint Dante és Vergilius a Paradicsom kommunikációs stratégiai tézisekkel televésett kapuja elé. Itt belépve elvakít minket az átgondolt segítség fénye, amely pártfogoltjainkat és márkánkat egyaránt puha, jóillatú felhőkbe burkolja. A Paradicsomban a CSR egy átgondolt és igazán hasznos tevékenység, amely elsősorban jót tesz, másodsorban érdekes és szolgálja mindazt, amiért mi, kommunikációs szakemberek dolgozunk: a MÁRKÁT, amely valódi értéket teremt.

Hogy ki-ki hol tart útján, a pokol bugyraiban, vagy a paradicsom virágos mezőin azt döntse el a köz... De ha minden kutya a mennybe jut...